Törökmogyorós nutellás sajttorta

2017. július 14. 09:04 - Albrecht Nikolett

Cheesecake

Sajttortát talán már mindenki evett, de nagy valószínűséggel valamelyik cukrászdában. Otthon valamiért félünk elkészíteni.

Nyersen elkészíthető vagy sütni való receptet válasszak, tojással vagy anélkül csináljam, rakjak-e bele keményítőt vagy sem, egyszerű sajttortát készítsek vagy turbózzam fel valamivel? Eleinte én sem tudtam dönteni… Aztán gondoltam egyet és belevágtam. Több receptből összeollóztam a sajátomat.

img_1246.jpg

Az alapanyagok mennyiségét 13 cm-es átmérőjű tortaformához írtam le, hogy szép magas krémet kapjunk, de természetesen ez arányosan változtatható.

Hozzávalók:

Alaphoz:

  • 15 dkg mézes keksz
  • 5 dkg törökmogyoró
  • 8 dkg vaj

Krémhez:

  • 50 dkg Philadelphia (fontos!) sajtkrém 
  • 12 dkg porcukor
  • 2 tojássárgája
  • 2 egész tojás
  • 1 teáskanál vanília aroma
  • 2 csapott teáskanál keményítő
  • 2 evőkanál tejföl
  • 1 csipet só
  • nutella

Először is a tortaformánk alját béleljük ki sütőpapírral.

A mogyorót egy száraz serpenyőben kicsit pirítsuk meg, majd adjuk hozzá a kekszhez és daráljuk finomra egy aprítógép segítségével. Ehhez a morzsához öntsük hozzá az olvasztott vajat, keverjük jól össze és alaposan nyomkodjuk bele a formába. Amíg a krémet elkészítjük addig a kekszalapot tegyük hűtőbe és hagyjuk visszadermedni a vajat. Ez körülbelül addigra meg is történik, mire végzünk a többi művelettel.

2016-09-29-10-13-50.jpg

Következő lépésként tegyük egy tálba a szobahőmérsékletű sajtot és pár másodpercig keverjük csomómentesre a robotgéppel. Adjuk hozzá a porcukrot, a tojásokat, a vaníliát, a keményítőt, a tejfölt és a csipet sót (amit minden édes süteménynél ajánlok, hogy az ízek intenzívebbek legyenek), majd 1-2 percig közepes fokozaton keverjük addig, amíg a sima, krémes állagot el nem érjük.

2016-09-29-10-28-14.jpg

Vegyük ki a hűtőből az alapot, majd a forma oldalát nagyon körültekintően csomagoljuk be alufóliával. Ennek fontos szerepe lesz, úgyhogy erre a műveletre gondosan figyeljünk oda, majd helyezzük ezt egy magasabb falú tepsibe. Ezek után már beleönthetjük a krémet a formába, amit párszor nyugodtan ütögessünk az asztalhoz, hogy a kisebb buborékok eltűnjenek a felszínéről.

2016-09-29-10-45-12

 A tetejét díszítsük nutellával. Én a szobahőmérsékletű nutellát egy erre alkalmas zacskóba töltöttem, aminek a végét egy nagyon kicsit levágtam, hogy igazán apró rést alakítsak így ki. A krém közepébe egy kis pontot nyomtam, majd eköré rajzoltam koncentrikus köröket, amiket aztán fogpiszkáló segítségével a szélétől a közepe felé, majd a közepétől a széléig behúzkodtam, hogy egy pókhálós, virágos mintát hozzak létre. A mennyiség és a minta tetszés szerint variálható, pöttyözhető, csíkozható vagy csak simán kicsit összekeverhető a fehér masszánkkal.

2016-09-29-10-48-59

Ezek után a tepsit körülbelül a forma ¾-éig öntöttem fel forrásban lévő vízzel (ezért szükséges, hogy az alufólia jól szigetelje a tortát), majd 180 fokos, előmelegített sütőben 40 percig sütöttem alufóliával lefedve, majd további 20-25 percig fólia nélkül. Akkor igazán szép a végeredmény, ha a teteje nem barnul meg, hanem szép halványsárga marad, de mivel én sütés közben is ezer más dolgot szoktam csinálni, ezért ezt nem mindig sikerül elérni (de ne aggódjunk, az ízét nem fogja befolyásolni, ha kicsit világosbarnává válik).

2016-09-29 11.38.11.jpg

A sütőből kivéve a közepe remegős lesz, de ez nem azt jelenti, hogy nem sült át. Hagyjuk hűlni, majd egy éjszakára helyezzük hűtőszekrénybe, hogy megdermedhessen. Másnap vágjuk körbe a szélét egy éles kés segítségével és kapcsoljuk ki a csatos formánkat. Most már szeletelhető.

Tálalás előtt csurgassunk még rá nutellát és szórjuk meg darabolt mogyoróval is! 

Tipp:

A nutellát helyettesíthetjük átpaszírozott gyümölcsmártással is (pl: 20 dkg eper, 3 evőkanál víz, 2 evőkanál cukor, fél citrom reszelt héja összeforralva). Ennél a verziónál nyugodtan reszeljük egy fél citrom héját is a krémbe és díszítsük friss gyümölccsel, porcukorral.

Az alapból a mogyoró helyettesíthető akár mandulával, dióval, de teljesen ki is hagyhatóak a magvak és készíthető zab-, csokis- vagy vaníliás keksszel is.

img_1245.jpg

Likeold a Nikki's Bakery-t Facebookon és/vagy kövess Instagrammon, ahol még több süteményemet láthatod!

Csatlakozz TE is a desszert imádók csoportjához!

CSATLAKOZOK A CSOPORTHOZ!

Olvass és süss szeretettel! 

cookienikkisbakery_nb_log_osszesutve.jpg

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nikkisbakery.blog.hu/api/trackback/id/tr612652395

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása